Conferentie 2021 (zomereditie)

Stichting Elspeet organiseert ieder jaar een Elspeetconferentie: een dag vol interessante sprekers, workshops en tal van netwerkmogelijkheden voor iedereen die werkzaam is in het boekenvak. Vorig jaar moesten we door de coronamaatregelen de conferentie uitstellen tot begin dit jaar. Maar de Elspeetconferentie 2021 vindt zoals gewoon in de zomer plaats: op vrijdagmiddag 2 juli 2021 richten we onze blik vol optimisme op een duurzame toekomst voor het boekenvak. Nog eenmaal (hopelijk) online vanuit je luie stoel.

Het thema van deze editie is Duurzaamheid. ‘Vooruit!’ luidt ons devies en op vrijdag 2 juli 2021 gaan we het gesprek over een duurzame toekomst voor het boekenvak aan met een aantal duurzaamheidsexperts.

Vooruit!

Na bijna anderhalf jaar afstand houden, lockdowns, mondkapjes en zoom-meetings gloort er hoop. We hebben noodgedwongen onze gewoontes doorbroken en passen ons nog steeds aan, maar we houden ons moedig staande. De boekhandels zijn open en de toekomst lacht ons voorzichtig toe. Nu rijst de vraag: vervallen we in oude routines of is dit hét startschot voor grote veranderingen en een duurzamer toekomstperspectief?

Duurzaamheid heeft veel gezichten. Stichting Elspeet neemt er een aantal onder de loep. Bestaat er wel zoiets als duurzame boekproductie? En hoe toekomstbestendig zijn onze boekhandels eigenlijk? Hoe werk je aan écht duurzaam personeelsbeleid, wanneer ‘meer voor minder’ nog altijd de norm is en ziekteverzuim blijft toenemen? Met andere woorden: hoe verduurzamen we het boekenvak in al zijn facetten?

‘Onderzoek alles en behoud het goede,’ luidt het aloude gezegde. Daar voegen wij graag ‘verbeter waar mogelijk’ aan toe. Op vrijdag 2 juli 2021 laat Stichting Elspeet daarom een gezelschap duurzaamheidsexperts aan het woord. Samen maken we de balans op. Wat is de beste weg voorwaarts? Voor het boek, voor schrijvers, redacteuren en boekhandelaren, én voor de lezer.

Praktisch

Op vrijdag 2 juli beginnen we om 15:00 uur. Het programma zal ongeveer twee uur duren. Ook dit jaar kost een kaartje maar €10,-. Erbij zijn? De kaartverkoop is gestart. Reserveer hier je kaartje!

Houd onze socials in de gaten voor een uitgebreide introductie van onze sprekers, maar hier zetten we ze al graag op een rijtje: Inger Boxsem, Sara Dubbeldam, Niels ’t Hooft, Nadine Mussert, Marischka Verbeek, Fabian Paagman, Arno Koek en Emma Curvers.