Wil jij mee naar de Frankfurter Buchmesse 2017?

Mee naar de Messe
Zie jij al van mijlenver aankomen dat je dit jaar niet via je werk naar de Frankfurter Buchmesse kunt, maar sta je wel te springen om te gaan én ben je 35 jaar of jonger? Dan bieden wij, de Groep Algemene Uitgevers (GAU) en Stichting Elspeet, je uitkomst. Vertel ons waarom jij niet op de beurs mag ontbreken en wie weet ben jij wel een van de drie jonge boekenvakkers die een geheel verzorgde trip naar Frankfurt wint.

Mee naar de Messe is een initiatief van de GAU en Stichting Elspeet en werd in 2016 in het leven geroepen omdat steeds meer jonge boekenvakkers de Messe missen, terwijl wij geloven dat het bij ‘de opleiding’ van het vak hoort. Ook dit jaar bieden we drie boekenvakkers van 35 jaar of jonger de kans op een ticket naar Frankfurt. We bekostigen niet alleen je reis, maar regelen ook je verblijf en een aantal interessante afspraken tijdens de beurs.

DE WEDSTRIJD

Het is een wedstrijd, dus je moet wel een aantal dingen doen:

• Een case inleveren (wees creatief)
    leg uit waarom je naar de Frankfurter Buchmesse wil
  • Toelichten wie je daar wilt spreken

Naast de afspraken die je zelf regelt, zal de GAU aan de hand van je case ook een aantal interessante afspraken voor je maken.

Verder:

• Ben je werkzaam in het boekenvak
  • Ben je 35 jaar of jonger
  • Zorg je ervoor dat je case verankerd is in je organisatie
    het moet van wezenlijk belang zijn voor je organisatie
  • En zorg je voor een aanbeveling van een mentor in je organisatie
    de case moet draagvlak hebben

Lever je case uiterlijk 25 mei in via elspeetbestuur@gmail.com.

Klik hier voor de algemene voorwaarden van Mee naar de Messe

DE WINNAARS

De jury houdt eind mei 2017 een beraad waarin de inzendingen worden beoordeeld op:

• de case zelf;
  • creativiteit;
  • de case ten aanzien van de organisatie;
  • de aanbeveling van de mentor

Het juryberaad moet drie winnaars opleveren. De winnaars worden publiekelijk bekend gemaakt tijdens de Elspeet Conferentie op 9 juni 2017.

DE PRIJS
De drie winnaars winnen een geheel verzorgde trip naar de Frankfurter Buchmesse, van dinsdagavond (10/10/2017) tot zaterdagmiddag (14/10/2017). De GAU stelt in overleg met de winnaars een goed programma samen op basis van de case en zorgt voor afspraken met een aantal usual suspects uit het boekenvak.

Heb je vragen? Mail ons dan even.
Mee naar de Messe