5 September: uitreiking Albert Hogeveen Bokaal

Zaterdag 5 september werd de felbegeerde Albert Hogeveen Bokaal uitgereikt, de prijs voor de Beste Boekverkoper van 2015. De bokaal werd uitgereikt tijdens Manuscripta, de opening van het boekenseizoen.

Een goede boekverkoper zet aan tot lezen. Elspeet organiseert deze jaarlijkse verkiezing om de enthousiaste, servicegerichte boekhandelaar te belonen voor zijn of haar werk.

De vijf genomineerde boekverkopers voor de Elspeet Boekverkoper van het jaar 2015 waren (in alfabetische volgorde):

Manda Heddema, Boekhandel De Koperen Tuin (Goes) – ‘Een bevlogen onderneemster die haar hele ziel en zaligheid geeft aan haar boeken en de mensen die in de winkel komen.’

Ted van Mierlo, Boekhandel De Omslag (Rosmalen) – ‘Een gedreven zakenvrouw met een open hart voor het boek.’

Marlous Mutsaers, Boekverkopers Gianotten Mutsaers (Tilburg) – ‘Lef, doorzettingsvermogen en liefde voor het boek. Gianotten is weer terug!’

Nathalie Scheffer, Kinderboekhandel De Kleine Prins (Weesp) – ‘Een boekendier in hart en nieren. Een onderneemster pur sang.’

Lisa Snijders, Boekhandel Stevens (Hoofddorp) – ‘Superenthousiast en gedreven. Lisa komt elke keer weer met vernieuwende ideeën.’

(De quotes zijn aangeleverd door enthousiaste stemmers)

De jury
De vakjury van de verkiezing wordt dit jaar voorgezeten door schrijver Bert Natter (Begeerte heeft ons aangeraakt, Hoe staat het met de liefde?, Remington) en bestaat verder uit uitgever Wieneke ’t Hoen (Uitgeverij Bas Lubberhuizen), commercieel vertegenwoordiger Maartje van Berge (Overamstel Uitgevers), Boekverkoper van het jaar 2014 Walter Jansen (Jansen & de Feijter, Velp) en Willemijn Peene (voorzitter Elspeet).
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Doris Zevenbergen of Erik de Bruin: elspeetbestuur@gmail.com.