Stem nu op jouw Boekverkoper van het Jaar 2017-2018

De longlist voor de Elspeet Boekverkoper van het Jaar-verkiezing 2017-2018 is bekend! Maar liefst 40 boekhandelaren werden genomineerd. Vanaf vandaag kun je een stem uitbrengen op je favoriete boekverkoper. Wie verdient dit jaar de Albert Hogeveen Bokaal?

Stem hieronder op je favoriete boekverkoper (of bekijk de longlist via dit filmpje:

De stembus is gesloten! Op 9 juni wordt de shortlist bekendgemaakt.

Vanaf 9 mei tot en met 2 juni kon er gestemd worden. Uit de stemmen volgt een shortlist van vijf boekhandelaren, die wordt onthuld tijdens de Elspeet Conferentie op 9 juni (tickets aanschaffen kan hier). Uit deze shortlist zal een vakjury de uiteindelijke winnaar kiezen, die bekend wordt gemaakt tijdens De Beste Boeken Live! op 28 augustus 2017. De winnaar ontvangt de Albert Hogeveen Bokaal en mag zich een jaar lang Boekverkoper van het Jaar noemen.

De jury bestaat dit jaar uit juryvoorzitter Thomas Verbogt, Remco Houtepen (winnaar 2016-2017, Boekhandel Venstra), Bart Wessels (uitgever Q), Nienke Timmers (vertegenwoordiger, uitgeverij Cossee), Mirjam Renting en Lili Burki (Stichting Elspeet).

De verkiezing wordt voor de twaalfde keer georganiseerd en is een initiatief van Stichting Elspeet. Vorig jaar werd Remco Houtepen van Boekhandel Libris Venstra in Amstelveen uitgeroepen tot Boekverkoper van het Jaar en bracht een recordaantal mensen (10.000) een stem uit.