Remco Houtepen uitgeroepen tot Beste Boekverkoper van het Jaar 2016-2017

2016-09-03-PHOTO-00000027Op Manuscripta in Amsterdam heeft Ronald Giphart zojuist de winnaar van de Elspeet Boekverkoper van het Jaar-verkiezing bekendgemaakt. De felbegeerde Albert Hogeveen Bokaal gaat dit jaar naar Remco Houtepen van Boekhandel Libris Venstra in Amstelveen. Namens Stichting Elspeet: van harte gefeliciteerd!

“Remco ‘De Boekenman‘ Houtepen leest zelf heel veel en weet zijn liefde voor boeken over te brengen op zijn klanten. In zijn boekhandel – die mede dankzij de door Remco georganiseerde activiteiten een belangrijke buurtfunctie vervult – bruist het van energie en boekenliefde,” zo staat te lezen in het juryrapport. De vakjury prijst Houtepen’s ondernemerschap, innovativiteit en enthousiasme.

De jaarlijkse Elspeet Boekverkoper van het Jaar-verkiezing werd elf jaar geleden in het leven geroepen om de meest fantastische boekhandelaren van ons land te belonen voor hun werk. De winnaar ontvangt de door beeldend kunstenaar Jean Paul Michel ontworpen Albert Hogeveen Bokaal, vernoemd naar de illustere boekverkoper Albert Hogeveen. Vorig jaar werd de verkiezing gewonnen door Lisa Snijders van Boekhandel Stevens in Hoofddorp.

Dit waren de andere vier genomineerden:
– Willemien Cazzato-Wagner van Boekhandel Wagner in Sassenheim
– Ilona Duits van Boomker Boeken in Haren
– Daan Nijman van Boekhandel Daan Nijman in Roden
– Janine Waiboer van Boekhandel Plukker in Schagen

De vakjury bestond dit jaar uit juryvoorzitter Ronald Giphart, Geneviève Waldmann (directeur-uitgever Luitingh-Sijthoff), Daisy Verhoeven (accountmanager Kinderboeken bij WPG Uitgevers), Michiel Rigters (campaign manager bij Storytel, voorzitter Elspeet) en de winnaar van 2015, Lisa Snijders.