logos_mndm
Wil jij mee naar de Frankfurter Buchmesse 2017? Dat kan! Net als vorig jaar maken drie jonge, ambitieuze boekenvakkers kans op een geheel verzorgde reis naar Frankfurt.

De Groep Algemene Uitgevers (GAU) en Stichting Elspeet bieden drie jonge boekenvakkers de mogelijkheid om een geheel verzorgde trip naar Frankfurt te winnen, dus inclusief reis, verblijf en zo meer. Dat doen we omdat steeds meer jonge boekenvakkers de Messe missen, terwijl wij geloven dat het bij ‘de opleiding’ van het vak hoort. Dus zie jij van mijlenver al aankomen dat je waarschijnlijk niet naar Frankfurt kunt en wil je wel? Vertel ons waarom en maak kans.

Het is een wedstrijd, dus je moet wel een aantal dingen doen:

• Een case inleveren (wees creatief):
    leg uit waarom je naar de Frankfurter Buchmesse wil
  • Toelichten wie je daar wilt spreken

Naast de afspraken die je zelf regelt, zal de GAU aan de hand van je case ook een aantal interessante afspraken voor je maken.

Verder:

• Zorg je ervoor dat je case verankerd is in je organisatie:
    het moet van wezenlijk belang zijn voor je organisatie
  • En zorg je voor een aanbeveling van een mentor in je organisatie:
    de case moet draagvlak hebben

Lever je case uiterlijk 15 mei in via: elspeetbestuur@gmail.com. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de Elspeet conferentie op vrijdag 9 juni.

Algemene voorwaarden Mee naar de Messe

Mee naar de Messe werd in 2016 voor het eerst georganiseerd – door de GAU en Stichting Elspeet – en is in het leven geroepen omdat steeds meer jonge boekenvakkers de messe missen, terwijl wij geloven dat het bij ‘de opleiding’ van het vak hoort.

Om deze wedstrijd te winnen, moet de jonge boekenvakker die meedoet aan de wedstrijd aan enkele voorwaarden voldoen:

• Hij/zij is werkzaam in het boekenvak
  • Hij/zij is 35 jaar of jonger
  • Hij/zij moet een case inleveren: een uitleg waarom je naar de Frankfurter Buchmesse moet
  • Hij/zij zit niet in het bestuur van Stichting Elspeet

Winnaars

De jury houdt in mei 2017 een beraad waarin de inzendingen worden beoordeeld. De jury kijkt naar de inzendingen die t/m 15 mei zijn ingezonden via elspeetbestuur@gmail.com.

En kijkt verder naar:

• De case zelf
  • Creativiteit
  • De case ten aanzien van de organisatie
  • De aanbeveling van de mentor

Het juryberaad moet drie winnaars opleveren. De winnaars worden publiekelijk bekend gemaakt tijdens de Elspeet conferentie op 9 juni 2017.

Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

Prijs

De winnaars winnen een geheel verzorgde trip naar de Frankfurter Buchmesse, van dinsdagavond (10/10/2017) tot zaterdagmiddag (14/10/2017). De GAU gaat in overleg met de winnaars een goed programma samenstellen op basis van de case en zorgt voor afspraken met een aantal usual suspects uit het boekenvak.

logos_elspeet_gau