Diversiteit in het boekenvak

Naar aanleiding van de Elspeetconferentie op 15 januari 2021, waar verschillende sprekers het gesprek aan zijn gegaan over diversiteit en inclusiviteit in het boekenvak, willen we ons actief blijven inzetten voor meer inclusiviteit en diversiteit in ons vakgebied. Onder dit kopje op onze site vind je leestips van onze sprekers, interessante artikelen als naslagwerk, verzameld voor verdere verdieping van het onderwerp. Ook hebben we een digitale ideeënbus geopend, waar iedereen zijn leestips of ideeën voor dit gezamenlijke doel kwijt kan. Daarnaast zijn er organisaties en initiatieven die zich hier ook voor inzetten, die we hier ook verzamelen. Dit is een work in progress, alle tips en aanvullingen zijn welkom!

Stichting Elspeet heeft een digitale ideeënbus geopend, waarin iedereen zijn leestips of ideeën kwijt kan voor meer diversiteit en inclusie in het boekenvak. Dit is een work in progress, alle tips en aanvullingen zijn welkom!

Naar aanleiding van de Elspeetconferentie in januari van 2021 verzamelden we enkele leestips van de sprekers.

Naar aanleiding van de Elspeetconferentie in januari van 2021 hebben we enkele naslagwerken verzameld voor het boekenvak.

Hieronder vind je organisaties en initiatieven die zich inzetten voor een meer divers en inclusief boekenvak en cultuur. Een donatie kunnen zij altijd goed gebruiken.