Verkiezing Elspeet Boekverkoper van het jaar van start

Nomineer vanaf nu uw favoriete boekverkoper voor de longlist Boekverkoper van het jaar!

Vanaf nu kan iedereen zijn of haar favoriete boekverkoper nomineren voor de verkiezing van Elspeet Boekverkoper van het jaar.

Het Elspeet-bestuur organiseert de verkiezing om de enthousiaste, servicegerichte boekhandelaar te belonen voor zijn of haar werk. De winnaar wordt – na een online stemronde en een juryberaad – in september 2016 bekendgemaakt en ontvangt bij die gelegenheid de door beeldend kunstenaar Jean Paul Michel ontworpen Albert Hogeveen Bokaal, vernoemd naar de illustere boekverkoper Albert Hogeveen.
De nominatieronde sluit op zondag 8 mei, waarna op maandag 9 mei, via een filmpje op www.stichtingelspeet.nl, de longlist én de jury bekendgemaakt zullen worden. Uit de longlist kan iedereen in Nederland zijn of haar favoriete boekverkoper kiezen door middel van een onlinestemronde. Deze publieksstemmen leiden tot een shortlist, waaruit een vakjury de Boekverkoper van het jaar 2016/2017 kiest.

Omdat de Boekverkoper van het jaar in september wordt benoemd, en de winnaar zich dus twee halve kalenderjaren de beste boekverkoper van het land mag noemen, is ervoor gekozen om vanaf dit jaar de titel te veranderen van ‘Boekverkoper van het jaar 2016’ naar ‘Boekverkoper van het jaar 2016/2017’.
De verkiezing wordt dit jaar voor de elfde keer georganiseerd. Vorig jaar werd Lisa Snijders van boekhandel Stevens in Hoofddorp uitgeroepen tot Boekverkoper van het jaar.