Boekverkoper van het jaar-verkiezing 2019/2020

De meest enthousiaste en servicegerichte boekhandelaar wordt ook dit jaar beloond voor zijn werk door Stichting Elspeet. De winnaar wordt – na een online stemronde en een juryberaad – op maandag 26 augustus bekendgemaakt en ontvangt de Albert Hogeveen Bokaal, ontworpen door beeldend kunstenaar Jean Paul Michel en vernoemd naar de illustere Groningse boekverkoper Albert Hogeveen.

De nominatieronde sluit op 6 mei, waarna op dinsdag 7 mei via www.stichtingelspeet.nl de longlist én de jury bekendgemaakt zullen worden. Uit de longlist kan iedereen in Nederland zijn of haar favoriete boekverkoper kiezen door online een stem uit te brengen. De vijf boekhandelaren die de meeste publieksstemmen weten te vergaren, komen op de shortlist. De shortlist wordt ook dit jaar bekendgemaakt op de Elspeetconferentie op vrijdag 8 juni. Een vakjury bezoekt vervolgens de vijf boekhandelaren en besluit na rijp beraad wie zich Boekverkoper van het jaar 2019/2020 mag noemen.

De verkiezing wordt dit jaar voor de veertiende keer georganiseerd. Vorig jaar werd Nadine Mussert van boekhandel Van der Meer in Noordwijk uitgeroepen tot Boekverkoper van het jaar.

Klik hier om naar de stempagina te gaan.