15 januari 2021: Elspeetwinterconferentie (online)!

Elspeetwinterconferentie: All Inclusive?

Vrijdag 15 januari 2020

Lieve boekenvakcollega’s, 2020 is niet ons beste jaar. Wereldwijd ontregelt corona maatschappijen, staan democratieën onder druk en neemt polarisering toe. Maar we zien ook dat mensen massaal opstaan en zich juist nu laten horen. Winston Churchill zei het al: ‘Never waste a good crisis.’ Tijd voor optimisme!

Steeds meer uitgevers, redacteuren, boekverkopers en auteurs maken zich sterk voor meer inclusiviteit en diversiteit in het boekenvak. Hoewel er nog veel verbetering nodig is, zijn er ook al verschillende mooie initiatieven gestart. Wat kunnen we daarvan leren? Welke schrijvers openen ons de ogen? Hoe kan taal bijdragen aan meer begrip en empathie? Hoe geven we nieuwe generaties toegang tot een diverser boekenaanbod? En wat kunnen we leren van beroepsgroepen om ons heen?

Dit en meer bespreken we tijdens de allereerste Elspeetwinterconferentie vanuit boekhandel Scheltema, op vrijdagmiddag 15 januari 2021 van 15 – 17. Gewoon online vanuit je luie stoel te volgen. Informatie over het programma wordt de komende tijd bekend gemaakt.

Je kaartje, daar hoef je niet mee te wachten, reserveer hem hier. We zien ontzettend uit naar je komst!